Introductie

De continuiteit van de IZT dienstverlening is van groot belang voor ons ziekenhuis. Ben jij een ervaren ITIL proces manager en op zoek naar een omgeving waar je de ruimte krijgt om te verbeteren en vernieuwen? De uitdagende en veeleisende omgeving van het Spaarne Gasthuis is dan een interessante volgende stap! 



Organisatie

Het Spaarne Gasthuis is een modern en dynamisch ziekenhuis. Een 24-uurs bedrijf met 3 hoofdlocaties en 4 buiten poli's waar meer dan 4200 mensen werken. Alles wat we doen start met de wil om samen de best mogelijke zorg te leveren. We zijn een topklinisch ziekenhuis en bevinden ons in de voorhoede als het gaat om kwaliteit in de patientenzorg. Topzorg leveren dat betekent samenwerken. Zowel binnen als buiten het ziekenhuis delen we onze kennis en helpen en stimuleren we elkaar om het elke dag weer beter te doen. De zorg verandert en het is belangrijk dat we mee kunnen bewegen met de veranderende wensen, eisen en nieuwe technieken. Daarom blijven we leren en investeren in onze kennis en expertise. Per 22 maart 2015 zijn het Kennemer Gasthuis in Haarlem en het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp gefuseerd tot het Spaarne Gasthuis.  Eind 2016 is het Spaarne Gasthuis door weekblad Elsevier uitgeroepen tot een van de beste ziekenhuizen van Nederland.

Functie

De afdeling

Het team IZT Support is onderdeel van de afdeling Informatie- en Zorg Technologie (IZT) welke verantwoordelijk is voor de Informatie Technologie binnen het ziekenhuis. De afdeling IZT bestaat uit ruim 130 fte waaronder functioneel applicatiebeheerders, technisch beheerders, technisch specialisten, informatiemanagement en projectleiders. Bij het team IZT Support werken ongeveer 20 personen, met elkaar zorgen wij ervoor dat er op een gastvrije, snelle en klantgerichte wijze service wordt verleend aan onze gebruikers zodat de zorg in ons ziekenhuis optimaal kan plaatsvinden, continuïteit van de IZT-dienstverlening is van groot belang voor de zorg. Onze afdeling heeft zichzelf grote doelen gesteld, zoals het verder positioneren en profileren van de afdeling binnen het ziekenhuis, het vergroten van de interne klant tevredenheid en het verkorten van de doorlooptijd van incidenten en meldingen. Kortom uitdagingen genoeg!

De functie

De functie van incident & problem manager is een nieuwe functie binnen de support afdeling. Je gaat zorgen voor een verdere professionalisering van het incident- en problem management proces.

Takenpakket: 

  • Je bewaakt de kwaliteit en resultaten van het incident en problem managementproces;
  • Je stelt plannen op ter verbetering van de processen volgens ITIL en zorgt voor implementatie en borging binnen de afdeling;
  • Je bent verantwoordelijk voor een juiste registratie van de procesadministratie in het servicemanagementsysteem (ultimo);
  • Je overlegt regelmatig met de Change Manager, Hoofd Support en de proceseigenaren over de optimalisatie van de processen;
  • Je schrijft evaluatie rapporten in het geval van major / kritieke incidenten;
  • Je bent verantwoordelijk voor operationele en management rapportages over de processen;

Functie eisen

Het profiel

Je bent in bezit van een afgeronde Hbo-opleiding op het gebied van ICT en daarnaast heb je minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie. Je bent ITIL gecertificeerd. Ervaring met Scrum is een pré. 

Je bent pragmatisch, met jouw helikopterview weet je het overzicht te bewaren, op samenhang te sturen en processen en mensen aan elkaar te verbinden. Je bent een teamplayer die met enthousiasme en gedrevenheid een ambassadeursrol weet te vervullen en collega's weet te inspireren ditzelfde te doen. Je bent een echte coördinator en zoekt proactief betrokken partijen op, je kunt goed communiceren met mensen met allerlei verschillende achtergronden en je bent goed in het mensen meenemen in een veranderende omgeving. Je gaat voor lange-termijn oplossingen, bent resultaat gedreven en ziet altijd mogelijkheden en kansen, dat is wat jou drijft.

Aanbod

De vaste werklocatie is Hoofddorp. Soms ben je voor overleg op onze andere locaties. Veel collega’s komen met de fiets naar het werk en het Spaarne Gasthuis is ook met zowel de auto (half uur vanuit Amsterdam), als met het OV (bus stopt voor de ingang) prima bereikbaar. Je kunt tegen een geringe vergoeding voor de deur parkeren. 

Deze functie van Incident en Problem Manager is ingedeeld in functiegroep 55 (CAO Ziekenhuizen). Dit houdt in maximaal € 3.917,- bruto per maand op fulltime basis voor een 36-urige werkweek, afhankelijk van je werkervaring. 

Wat bieden wij jou nog meer: 

  • Een 36-urige werkweek 
  • Het is bij ons mogelijk om 4 x 9 uur te werken. 
  • Werktijden zijn in overleg;
  • Eindejaarsuitkering van 8.33%;
  • Vakantiegeld 8.33%; 
  • Een afwisselende, zelfstandige en uitdagende functie. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen.
  • Een baan bij één van de grootste werkgevers in de regio 
  • Werktijden zijn in overleg;

Het dienstverband is voor bepaalde tijd, namelijk voor de duur van een jaar. Na deze periode is de intentie het dienstverband voor onbepaalde tijd voort te zetten.

Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) en het navragen van referenties maken deel uit van de selectieprocedure 

Inlichtingen

Wil je meer informatie of heb je vragen, neem dan contact op met Gloria da Silva, dit kan ook buiten kantoortijden. 
Telefoonnummer 06-15074217 of per email g.dasilva@lectio.nl


Naast deze vacature zijn er regelmatig andere ICT vacatures bij het Spaarne Gasthuis. Spreekt het werken als ICT professional in een ziekenhuis je aan dan komen we graag met je in contact! 

Sollicitatie

Spreekt deze vacature je aan en wil je reageren, gebruik dan onderstaande link om te solliciteren.